CONTOH SURAT KETERANGAN KERJA BAHASA INGGRIS

Contoh surat keterangan kerja bahasa inggris ~ Seperti yang saya tulis beberapa waktu lalu bahwa sebuah surat keterangan kerja sangatlah penting untuk diperhatikan saat digunakan untuk melamar pekerjaan di tempat yang baru. Yang tentunya akan menjadi pertimbangan khusus jika seorang pelamar memilikinya.

Hal ini berlaku juga di tempat kerja yang menggunakan bahasa inggris sebagai syarat utama untuk dapat dipekerjakan di perusahaan baru tersebut.

Karena itu kali ini saya akan share contoh surat keterangan kerja bahasa inggris agar dapat dipergunakan bagi Anda yang memerlukannya.

PACIFIC ENTERTAINMENT JAKARTA
Jend. Ahmad Yani Street, No. 99, Jakarta
phone: 021- 555 - 12345

                                                                                    Thursday, September 10th 2014
                                                                                    To Whom It May Concern

This is to acknowledge that Tanti was employed in our company from August 2010 to June 2012 as a Front Desk Agent. Tanti is responsible for handling check in and checkout procedure and arrange in house guest arrangement.

Tanti did an excellent job in this position. She has excellent written and verbal English communication skill, is extremely organized and can work independently as well as working as a team.

Tanti was always willing to offer her assistance and able to follow through to ensure that the job gets done. She would be an asset to any employer and I recommend her for any endeavor she chooses to pursue.

                                                                                                     Yours Truly,

                                                                                                  Ambednego Candy

                                                                                             Human Resources Director
baca juga : contoh surat lamaran kerja

Contoh surat keterangan kerja bahasa inggris seperti di atas dapat Anda pergunakan saat melamar pekerjaan di tempat yang mengutamakan kefasihan berbahasa inggris. semoga saja dapat memberikan manfaat. Salam sukses